REKLAMA

Bielany

inwestycje »

 

Miasto: zapomnijcie o przedłużeniu Broniewskiego

  19 czerwca 2012

alt='Miasto: zapomnijcie o przedłużeniu Broniewskiego'

Już dwa lata temu bielańscy radni przypominali władzom, że w związku z przebiegiem wylotu trasy S7 na Gdańsk nastąpi konieczność rozprowadzenia zwiększonego ruchu na terenie Bielan w różnych kierunkach, poprzez budowę drugiej jezdni ul. Kasprowicza, Broniewskiego, Wólczyńskiej oraz łącznika Broniewskiego z Wólczyńską.

REKLAMA

Jak dotąd Bielanom udało się wywalczyć pieniądze na przebudowę Kasprowicza. Teraz miasto nie ma pieniędzy nawet na budowę łącznika Broniewskiego z Wólczyńską.

Bielany czekają na realizację trzech najważniejszych inwestycji drogowych, tj. budowę drugiej nitki ul. Broniewskiego, Kasprowicza i Wólczyńskiej. Na przebudowę Kasprowicza pieniądze znalazły się dopiero w zeszłym roku w związku ze zbliżającym się oddaniem do użytku mostu Północnego.

- Przebicie Broniewskiego do Wólczyńskiej powinno być połączone z poszerzeniem o jeden pas ruchu samej Wólczyńskiej wzdłuż torów tramwajowych na odcinku od ul. Aspekt do Sokratesa, albo i dalej, do Nocznickiego - uważa Tumasz.
Jednocześnie wiadomo było, że na pozostałe dwie inwestycje miasto nie będzie miało w najbliższym czasie pieniędzy. W takiej sytuacji w udrożnieniu przepustowości wiecznie zakorkowanej Wólczyńskiej, która w przyszłości wraz z ul. Arkuszową stanie się ulicą Janickiego, pomogłaby budowa łącznika Wólczyńskiej z Broniewskiego. Od dawna o tę inwestycję zabiega Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji, uważając przedłużenie Broniewskiego do Wólczyńskiej za naturalny korytarz komunikacyjny Bielan. - Takim samym korytarzem będzie przedłużenie al. Reymonta od Żeromskiego do Marymonckiej przez ulicę Lindego - mówi Wojciech Tumasz, członek zarządu SISKOM. Jednocześnie podkreśla, że budowa łącznika powinna zostać skoordynowana z poszerzeniem najbardziej newralgicznego odcinka ul. Wólczyńskiej. - Przebicie Broniewskiego do Wólczyńskiej powinno być połączone z poszerzeniem o jeden pas ruchu samej Wólczyńskiej wzdłuż torów tramwajowych na odcinku od ul. Aspekt do Sokratesa, albo i dalej, do Nocznickiego - uważa Tumasz.

Docelowo ul. Wólczyńska po przebudowie, odbijając na północno-wschodnią stronę, przejmie ruch z Arkuszowej, i wraz z nią stanie się częścią ul. Janickiego. Taka inwestycja to perspektywa minimum 10 lat. Czy w takiej sytuacji miasto rozważy przebicie Broniewskiego do Wólczyńskiej?

Władze stolicy: zapomnijcie!

Niestety, taka inwestycja nie figuruje w planach inwestycyjnych miasta. Pieniędzy na budowę łącznika nie ma ani w budżecie na rok 2012, ani Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2012-2033. I raczej długo nie będzie. - Ze względu na przyjęte w WPI na lata 2012-2033 limity środków na wydatki majątkowe związane z już zaplanowanymi przedsięwzięciami, wprowadzanie do planów inwestycyjnych miasta nowych zadań jest obecnie praktycznie niemożliwe - nie ukrywa Andrzej Rydzewski, zastępca dyrektora Biura Rozwoju Miasta.

Anna Przerwa

 

REKLAMA

Komentarze (17)

# magda

20.06.2012 11:21

polecam obejrzeć bardzo ładną mapkę, którą HGW i jej sztab wyborczy przygotowali przed pierwszą kadencją..ile jezdni miałobyć przebudowanych w warszawie a ile ta ekipa zrobiła przez półtorej kadencji i z czego już się wycofała..daje do myślenia...polecam wszystkim którzy będą następnym razem oddawać glos na tę Panią choć oczywiście nie mówie że inna ekipa będzie lepsza

# Tomek

20.06.2012 11:41

Oj tam, oj tam... Ważne, że nagrody wzięte.

# abc

20.06.2012 12:31

By żyło się jeszcze lepiej!!!popaprańcom z ratusza.

REKLAMA

# Alfista

20.06.2012 13:10

Faktycznie warto spojrzeć w takie dokumenty. Jak wiadomo były to zapowiedzi na pierwszą kadencję - a tu minie druga, a ogrom tych projektów będzie nadal w fazie koncepcji...

# eRDe

20.06.2012 17:09

Te obiecanki można jeszcze znaleźć w necie:) Oczywiście nie na oficjalnych stronach, bo z tych zostały zdjęte bardzo szybko po wyborach.

# mieszkaniec bielan

20.06.2012 19:26

"w związku z przebiegiem wylotu trasy S7 na Gdańsk nastąpi konieczność rozprowadzenia zwiększonego ruchu na terenie Bielan"
Czy rzeczywiście Bielany są najlepszą lokalizacją do "rozpraszania ruchu" tranzytowego? Osobiście wolałbym aby lokalni radni stanęli na głowie aby ten ruch w jak najmniejszym stopniu rozjeżdżał nasze ulice. Potrzebne są raczej obwodnice + zwiększenie natężenia komunikacji miejskiej niż zrobienie z Broniewskiego kolejnej wewnętrznej autostrady w stylu biegnącej równolegle i tuż obok ul. Maczka, którą trzeba było poosłaniać ekranami.
Czyżby intencją naszych radnych jest abyśmy przepłoszeniu hukiem i spalinami wyprowadzili się pod Kampinos i Bielany oglądali tylko zza szyb mknących przez nie samochodów?

REKLAMA

# fiki miki

20.06.2012 20:17

Aja się cieszę że mam spokój pod oknami.Oby jak najdłużej

# NIE MA PLANU

21.06.2012 15:21

PUŁKOWA - MŁOCINY /E7/ WYLOTOWA Z WARSZAWY NIE PLANU ZAGOSPODAROWANIA KTÓRY TWORZĄ OD 4 LAT !!! OK 1,5 KM !!!!

# Chris

28.06.2012 00:30

No za dwa lata trzeba Hance za to podziękować

REKLAMA

# furlok

22.10.2012 13:34

Tylko, że za inwestycje odpowiedzialny jest nie ratusz i HGW, a gmina... I to gmina dysponuje środkami przyznanymi przez ratusz, a to, że radni z gminy uznali, że kasę trzeba władować w inne "ważniejsze" inwestycje to inna sprawa...

# Księżycowy

13.01.2013 22:34

Spoko ,spoko decyzja środowiskowa odwołana sądownie ,teraz trzeba lat a przede wszystkim pieniędzy,żeby wszystkie decyzje i pozwolenia odnowić i aktualizować i tu nic Hania nie zawiniła tylko (podobno) mieszkańcy a przede wszystkim Euro 2012 i tam raczej poszły pieniądze.
Proszę pamiętać ,że Europie zachodniej potrzebna jest trasa wschód -zachód a nie jakaś tam lokalka s7 .Dowodem na to jest budowa obwodnicy południowej Warszawy ,która mimo kryzysu idzie pełną parą .....

# Dariusz

29.08.2013 10:08

jestem przeciwny przedłużeniu tej drogi, to jedyne miejsce rekreacji dla okolicznych mieszkańców, niech lepiej zaczną przedłużać trasę do Maczka.

REKLAMA

# asia

29.08.2013 13:54

Powyższe wypowiedzi nie mają nic wspólnego z wygodą mieszkańców! Są czysto polityczne. Po co komu przedłużenie Broniewskiego? To jakaś paranoja, żeby likwidować kawałek ulubionego przez dzieci, rowerzystów, użytkowników rolek, spacerowiczów i wszystkich innych chodnika! Może przestańcie walczyć o NIC, a zacznijcie coś robić z głową?

# Bielanin

28.01.2014 23:09

Błagam, nie przebijajcie Broniewskiego!!! Dość już ruchu tranzytowego na Bielanach, dość ruchu z Białołęki, Targówka, Łomianek!!!
W tej dzielnicy niebawem nie będzie się dało żyć przez tak duży ruch samochodowy. Jeszcze kilka lat temu był tu spokój, a teraz czytam, że chcą mi pod oknem zrobić kolejną ulicę, bo Wólczyńska za mała.

# sierociniecgdzieto?

18.02.2015 22:48

popaprańcy demontują Warszawe ,bo sa z zabitych dechami wioch ,nie znaja realiów dopiero wyciagaja slome z kamaszy.

REKLAMA

# mieszkaniecBielan

03.03.2015 13:37

Sprawa prosta , będzie kasa będzie droga.
Działki były wywłaszczane byłym właścicielom pod ten cel.
Jeszcze jak większość osób dziś tam mieszkająca Warszawę widziało na pocztówkach.
Miasto musi się rozwijać i kropka.
Każdy kto się tam wprowadzał wiedział o tym.

# asd

14.04.2015 23:28

i oby nigdy tego nie zrobili bo mieszkam obok i jest poki co cicho :)
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA