REKLAMA

Bielany

W lipcu ruszy przebudowa okolic Słodowca

 

Mieszkańcy: zamiast serka lepiej budować Broniewskiego i Wólczyńską!

  9 marca 2012

alt='Mieszkańcy: zamiast serka lepiej budować Broniewskiego i Wólczyńską!'

Budowa dwóch rond wokół stacji metra Słodowiec i przebicie ulicy Duracza od Kasprowicza budzi wiele emocji wśród mieszkańców. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace rozpoczną się zaraz po zakończeniu Euro 2012, czyli na początku lipca br.

REKLAMA

Inwestycja ma na celu uporządkowanie ruchu w rejonie stacji metra Słodowiec. Dzięki zmianom władze chcą zwiększyć przepustowość ruchu i bezpieczeństwo zarówno pieszych, jak i kierowców.

Jakie zmiany nas czekają?

Projekt zakłada likwidację - przecinającego obecnie teren tzw. serka bielańskiego - odcinka ulicy Kasprowicza od Żeromskiego do Sacharowa (tj. dawnej Duracza) i przebicie Sacharowa od Kasprowicza do Marymonckiej.

Na skrzyżowaniu Marymonckiej z Sacharowa oraz Żeromskiego z Duracza pojawi się sygnalizacja świetlna i powstaną dwa ronda. Ulica Sacharowa na odcinku od Żeromskiego do Marymonckiej będzie miała dwie jezdnie, a każda z nich po dwa pasy ruchu. Skrzyżowanie ulic Marymonckiej i Zabłocińskiej również czeka przebudowa. Zmiany będą także na skrzyżowaniu Marymonckiej i Żeromskiego. Natomiast na skrzyżowaniu Marymonckiej z Zabłocińską pojawią się nowe przystanki tramwajowe, a na Sacharowa, od strony ronda na Kasprowicza stanie nowy przystanek autobusowy. W innych niż obecnie miejscach będą też przystanki autobusowe na Żeromskiego. Dodatkowo na skrzyżowaniu tej ulicy z Sadowską pojawią się dwa skręty w prawo. Dzięki takim zmianom Sadowska stanie się dwukierunkowa. W ramach nowego układu dróg wokół stacji metra Słodowiec powstaną chodniki oraz ścieżki rowerowe wraz z miejscami do zaparkowania rowerów w pobliżu wejścia do stacji metra. 12 stanowisk rowerowych będzie przy wyjściu wschodnim oraz dziewięć na zachodnim. Powstaną również nowe dojścia do metra z przystanków komunikacji miejskiej na Sacharowa i Zabłocińskiej.

- Nie ma większych zmian w przejściach dla pieszych. W ruchu też się nic nie zmieni, bo pójdzie w stronę Maczka i Wólczyńskiej, a nie w Kasprowicza - tłumaczył podczas komisji Leszek Sękowski, projektant inwestycji.

Zapraszamy na zakupy

Nie chcą tak drogiej inwestycji

Na przebudowę układu komunikacyjnego serka dzielnica zaplanowała w budżecie 15 mln zł. Zdaniem zgromadzonych mieszkańców, to zbyt duża kwota i proponują wydanie tych pieniędzy na inny cel. Jaki?

- Lepiej np. zrobić nową jezdnię na Broniewskiego. Przebudowa serka to zgroza i idiotyzm, kompletne wyrzucanie pieniędzy w błoto - grzmiał pan Marian, jeden z mieszkańców, który pojawił się na posiedzeniu dzielnicowej komisji architektury.

Zdaniem mieszkańców nowe ronda wcale nie usprawnią ruchu, a po otwarciu mostu Północnego na kierowców jadących ulicą Kasprowicza czekać będą korki.

Wszystko jest gotowe do rozpoczęcia inwestycji. Jest pozwolenie na budowę. Pozostaje tylko czekać, aż ruszą prace - informuje projektant przebudowy serka.
- Nieprzemyślana przebudowa ciągu komunikacyjnego utrudni starszym mieszkańcom dojście do stacji metra Słodowiec oraz do przystanków autobusowych i tramwajowych, dzieciom do szkoły, a osobom niepełnosprawnym do wind przy stacji metra - tłumaczył.

Z proponowanego rozwiązania niezadowolona jest również pani Ania, która uczestniczyła w konsultacjach od kilku lat. - Zawsze wydawało mi się, że ruch pójdzie inaczej, a teraz słyszę, że Kasprowicza będzie autostradą dla ruchu północ - południe i wschód - zachód. To jest przerażające - stwierdziła kobieta.

REKLAMA

Proponują inne rozwiązania

Mieszkańcy mają inne pomysły na wydanie kilkunastu milionów. Ich zdaniem są ważniejsze potrzeby, niż lifting serka, bo to nie zlikwiduje korków na Bielanach. Proponują m.in. wybudowanie drugiej nitki ulicy Broniewskiego od placu Grunwaldzkiego do Reymonta oraz przedłużenie jej od Reymonta do Wólczyńskiej. Kolejna propozycja to wybudowanie drugiej nitki ulicy Wólczyńskiej od Kwitnącej do skrzyżowania z Arkuszową. Poza tym proponują wybudowanie na Arkuszowej bezkolizyjnego skrzyżowania lub ronda umożliwiającego płynną jazdę od strony cmentarza Północnego i skręcającym w lewo jadącym w kierunku wschodnim, gdyż na tych odcinkach tworzą się obecnie spore korki. Ostatnia z propozycji to wybudowanie wielopoziomowych garaży, takich jak choćby na Marymoncie, aby kierowcy nie blokowali ulic, jak dzieje się to teraz.

REKLAMA

Mieli czas na zgłaszanie propozycji

Urzędnicy są zaskoczeni i ripostują. - Projekt przez wiele miesięcy był umieszczony na stronie internetowej Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych i mieszkańcy mogli zgłaszać swoje uwagi. Poza tym konsultacje trwały od kilku lat - przekonują.

- Państwo nie zgadzają się z przebiciem Duracza do Kasprowicza? To trochę późno. Był czas na zgłaszanie uwag - tłumaczył projektant. - Wszystko jest gotowe do rozpoczęcia inwestycji. Jest pozwolenie na budowę.

Pozostaje tylko czekać, aż ruszą prace, a mieszkańcom przyzwyczaić się do zaproponowanych zmian.

Ewelina Kurzak

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (17)

# eRDe

09.03.2012 17:19

Arogancja władz Warszawy jest porażająca. Po raz kolejny pokazują gdzie mają mieszkańców.
Pośpiech z "serkiem" może wynikać też nie tyle z chęci realizacji kolejnych oświeconych wizji ratusza, co z koniecznością sprzedaży gruntów w tej okolicy żeby łatać coraz to bardziej dziurawy budżet Warszawy.

# pawel

10.03.2012 14:25

dziwne rozwiązanie, aż dziw że drogowcy zgodzili się aby ciąg Kasprowicza zablokować rondem..chyba że chodziło o to żeby wyhamowac ruch na tej ulicy i przenieść go na sąsiednie czyli przede wszystkim na marymoncką...może jest to jakiś pomysł ale trzeba pamiętać ze kasprowicza zbiera ruch z osiedli Wawrzyszew, Młocin i Starych Bielan...Żeromskiego jest za wąska, nie nadaje się do tego...dotychczasowe rozwiązanie było optymalne...jedyne czego brakowało to drugiej jezdni kasprowicza od węzła Młociny do wawrzyszewa...poza tym rzeczywiście priorytetem na Bielanach powinna być druga jezdnia Wólczynskiej od Reymonta do Arkuszowej...wyglada na to że Urząd Dzielnicy nie bardzo widzi co się dzieje na Bielanach, jest to niestety najsłabsza władza gminna w Warszawie, mieszkam tu od urodzenia i coś wiem na ten temat

# adb

12.03.2012 00:36

Jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo że o piniądze. Ktoś w ratuszu już dostał dolę za załatwienie sprawy. A z nami (wyborcami) nikt się nie liczy.

REKLAMA

# Chris

14.03.2012 03:21

Rozbudowa Broniewskiego, wólczynskiej do Arkuszoawej powinno być absolutnym priorytetem - to jest oczywista oczywistość. Ci Bielańscy włodarze do albo pomyłka albo ma.fia

# Robert17

15.03.2012 19:05

Tak tylko co z tego? 15mln tu a Broniewskiego pewnie kilka set mln z 300minimum bo to ogromna inwestycja by była. Co to za dziwaczne przeciwstawianie inwestycji? Nie chce fiata chce Lexusa, ale co tam, że masz kilkanaście tysięcy. Okazja do ponarzekania jest.

# eRDe

16.03.2012 16:20

Nie chodzi o okazję do ponarzekania, raczej chodzi o to żeby głupimi pomysłami nie pogarszać i tak już złej sytuacji. Inwestycja na serku jest zwyczajnie zbędna. I chyba jedyne co przyniesie to pieniądze ratuszowi ze sprzedaży działek (na premie dla dzielnych urzędników musi być)

REKLAMA

# Degustus

01.04.2012 18:52

Idiotyczny, odrealniony pomysł, podczas gdy są inne pilne potrzeby - takie jak drugi pas Wólczyńskiej i Broniewskiego. Widzę już te gigantyczne korki przed wjazdem na ronda.

# keray

18.04.2012 11:10

tłumaczenie urzędasów wiekowym mieszkańcom pobliskich bloków, że coś było w internecie zakrawa na kabaret, bo niewiele jest takich światłych babć, które umieją odpalić komputer i jeszcze przeglądarkę...
skoro od dawna to było planowane, dlaczego nie zrobili tego, kiedy porządkowano teren po skończonej budowie stacji Słodowiec?
Ewidentnie widać, że chodzi o kasę, że teren albo ma być szybko sprzedany, albo już został sprzedany, tylko na razie nie mówi się o tym głośno, żeby nie rozdrażnić jeszcze bardziej mieszkańców, którym zaraz zasłonią okna jakieś nowe wieżowce....

# cinek

04.06.2012 21:21

od strony huty zaczeli poszerzac a z drugiej strony beda korkowac.lepszego wyjazdu jak teraz to chyba niebedzie.przydalby sie jeszcze zjazd na trase AK od strony Zeromskiego bo tak to albo trzeba jechac przez bemowo albo przez broniewskiego.zobaczymy co z tego wyjdzie.

REKLAMA

# aniazbielan

13.06.2012 21:27

jakby władze Bielany były z Bielan .... to może by chcieli zrobić coś dla siebie a tak mają wszystko w nosie

# aaa

06.07.2012 14:33

Skutek będzie taki że wyludni się juz i tak wyludniona ul. Kasprowicza (na odcinku od Reymonta do żeromskiego).

# gość

02.08.2012 14:03

#Chris napisał(a) 14.03.2012 03:21
Rozbudowa Broniewskiego, wólczynskiej do Arkuszoawej powinno być absolutnym priorytetem - to jest oczywista oczywistość. Ci Bielańscy włodarze do albo pomyłka albo ma.fia

ale to decyjza mista a nie "bielańskich włodarzy"

REKLAMA

# RTW

30.08.2012 14:12

Miasta nie stać na ważne inwestycje, ale bez problemów daje kase na jakieś wydumane projekty przebudowy serka. Żałosne

# Zbyszek_z_Bielan

16.05.2013 16:53

Jeżeli urzędnik pracuje na Bielanach a mieszka na Woli lub w Śródmieściu to jemu "wisi" co się dzieje na Bielanach. Byleby mógł do pracy dojechać.
Do #Robert17 - za te pieniądze pewnie można zrobić plany i badanie gruntu rozsądniejszej inwestycji niż przebudowa "Serka". Na "Serku" ma powstać wielkie osiedle i dalej nie będzie rozwiązany problem komunikacyjny. Będą korki. Powinno się najpierw zrobić dojazdy a później osiedle a nie na odwrót. Przecież jak ruszy budowa osiedla to te ciężarówki dociążą i tak już nadwyrężone przejazdy przez Bielany.

# asia

05.09.2013 09:44

powiedzmy sobie szczerze, że to jest przepychanka, bo każdy się boi ruchu z mostu Północnego. Nie ma też sensu przedłużenia Broniewskiego, bo Wólczyńska większej ilości ruchu już nie przyjmie, Teraz część z Broniewskiego jedzie Reymonta do Kasprowicza, część w Wólczyńską.

REKLAMA

# Mieszkaniec Bielan

07.09.2013 20:52

Dodam tylko, że ta inwestycja nie tylko jest zbędna, ale i szkodliwa, bo z niezrozumiałych względów planuje się dociągać ulicę Sacharowa do samej Marymonckiej, spowalniając tym samym na niej ruch. Także ruch tramwajów - które obdarowane zostaną dodatkowym zbędnym przystankiem - a przecież planowano priorytety dla tramwajów i ich przyspieszenie. O tym, że pogorszy to ruch także na Kasprowicza i Żeromskiego już pisano, więc nie będę tej myśli rozwijał.
Ta inwestycja jest tak przesiąknięta ślepą chęcią zysku miasta i prawdopodobnie również łapówką w Urzędzie Dzielnicy, że aż nie chce mi się wierzyć, że to się dzieje. Z drugiej strony urzędnicy Bielan co rusz przypominają nam, że nie dbają o interes dzielnicy.
Pozdrawiam.

# Kultursyta

11.07.2019 13:35

Jak jestescie ciekawi jak zbudowac dom od podstaw to zobaczcie co ja zrobilem w ciagu 3 miesiecy :)
http://bedziecieplo.pl/wznosimy-dom-jednorodzinny-cz-1/
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon
Wstąp do księgarni

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

City Break
City Break