REKLAMA

Puls Warszawy

różne

 

Obwodnica Marek - do 2015 r.

  24 października 2012

alt='Obwodnica Marek - do 2015 r.'

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, premier Donald Tusk przedstawił informację o stanie polskiej gospodarki oraz planach rządu na najbliższe lata. Pośród wielu zapowiedzi pojawiła się informacja, o przeznaczeniu ponad 40 miliardów złotych na dalszą rozbudowę infrastruktury drogowej - sieci autostrad i dróg ekspresowych. Wśród wymienionych projektów, których realizacja już wkrótce ma się rozpocząć, znalazła się budowa obwodnicy Marek.

REKLAMA

Jak ważna to inwestycja, wiedzą Ci wszyscy, którzy co dzień stoją w wielokilometrowym korku od strony północno-wschodniej wjeżdżając lub wyjeżdżając z Warszawy. Mimo że sama inwestycja będzie realizowana poza administracyjnymi granicami stolicy, można śmiało powiedzieć, że jest jedną z priorytetowych dla Warszawy i całego Mazowsza. Czekano na nią bardzo długo. Problemem, jak to zwykle bywa w takich sytuacjach, były kwestie finansowe. Po deklaracji Prezesa Rady Ministrów można wnioskować, że ta przeszkoda nie dotyczy już planowanej obwodnicy Marek. Zgodnie z zapowiedziami przetarg na realizację wycenianej na ponad 900 mln złotych inwestycji będzie ogłoszony już wkrótce. Pozwala to prognozować, że do 2015 roku inwestycja powinna zostać zrealizowana.

Stanęli na wysokości zadania

Warto podkreślić, że w pozytywny lobbing na rzecz powstania obwodnicy Marek od lat angażowali się samorządowcy i lokalni społecznicy. Pod petycją popierającą budowę tej drogi podpisało się ponad dziesięć tysięcy mieszkańców Marek, cierpiących każdego dnia z powodu gigantycznego ruchu przetaczającego się przez ich miasto. Szczególną aktywnością na tym polu wykazało się Stowarzyszenie Marki 2020. Lokalni działacze - obok wszelkich formalnych metod walki o tę inwestycję - stosowali także niecodzienne sposoby, by zwrócić uwagę kierowców, mediów i decydentów na wagę sprawy, o którą się starali. Jedną z nich była organizacja happeningu, w czasie którego rozdawali kierowcom tkwiącym w gigantycznym korku na aktualnej drodze w Markach cukierki promujące inicjatywę budowy obwodnicy.

Dobrze pamiętam ubiegłoroczne spotkanie z mieszkańcami Marek, Radzymina i innych okolicznych miejscowości, w którym uczestniczyłem na zaproszenie Stowarzyszenia i lokalnych władz samorządowych. Wtedy to wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski wraz z przedstawicielami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad omawiali kwestie dotyczące różnych wariantów przebiegu tej ważnej dla całego województwa drogi. Właśnie wojewoda Jacek Kozłowski był jednym z najaktywniej walczących o realizację tej inwestycji i zapewnienie jej finansowania w jak najbliższej perspektywie, a nie jak pierwotnie planowano - dopiero za kilka lat.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Jest dobrze?

Obwodnica Marek będzie częścią drogi ekspresowej S8, biegnącej od Warszawy do granic województwa, a następnie dalej do Białegostoku. Już teraz możemy korzystać z dwupasmowej drogi pomiędzy Radzyminem a Wyszkowem. Budowa obwodnicy Marek będzie więc oczywistym uzupełnieniem już oddanych, wyremontowanych kawałków S8. Uzupełnieniem, a faktycznie rozwiązaniem głównego problemu, jakim zawsze był przejazd przez Marki.

Ostatnie exposee premiera okazało się szczęśliwe dla Marek, Warszawy i Mazowsza. Teraz pozostaje już tylko czekać na zmaterializowanie się tej zapowiedzi. Będzie to kolejna duża inwestycja infrastrukturalna realizowana na drogach wylotowych z Warszawy. W minionej kadencji samorządu m.st. Warszawa i samorząd województwa poszerzyły i rozbudowały drogę 724 - wyjazd na Konstancin, od początku roku trwa przetarg na obwodnicę Janek i Raszyna, dzięki funduszom unijnym z poziomu centralnego przebudowana została Trasa Toruńska po stronie praskiej, a wkrótce remontu doczeka się też most Grota. W expose padły także zapewnienia dotyczące trasy S7.

Skala realizowanych i planowanych inwestycji jest więc imponująca. Gdy zostaną zakończone, z całą pewnością będziemy mogli mówić o nowej epoce połączeń drogowych Warszawy z resztą regionu.

Marcin Kierwiński
poseł (2011-), były radny Warszawy (2006-2010) i wicemarszałek mazowiecki (2010-2011)

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (2)

# Pański wyborca

25.10.2012 10:11

Panie pośle!
Co z janosikowym?

# marcelinka

30.08.2014 11:20

2015 za pasem a obwodnicy jak nie było tak nie ma.
Obiecanki jak zwylke cacanki.
Pamiętać należy o tych niezrealizowanych obietnicach przy każdych wyborach.
Nie skracajcie własnych pamięci.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy