REKLAMA

Wola

komunikacja »

 

Tramwaje na Woli przyspieszą - za dwa lata

  5 grudnia 2012

alt='Tramwaje na Woli przyspieszą - za dwa lata'

"Priorytety dla tramwajów" to akcja mająca na celu uprzywilejowanie przejazdu tramwajów przez skrzyżowania poprzez zastosowanie odpowiednich rozwiązań technicznych, na przykład zainstalowanie pętli indukcyjnych. Pierwszą z tras przewidzianych do objęcia priorytetami był ciąg ulic Wolska - Połczyńska - Powstańców Śląskich - al. Reymonta - Wólczyńska - Nocznickiego - Młociny oraz ul. Górczewska, czyli pilotażowy projekt zwany T10. Jak wygląda jego wdrożenie?

REKLAMA

Inicjatorem akcji "Priorytety dla tramwajów" jest Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji (SISKOM), którego petycję do władz Warszawy poparło dotąd łącznie 2 tys. osób, a także organizacje pozarządowe oraz władze samorządowe. W styczniu 2012 r. akcję objęło patronatem Ministerstwo Transportu. SISKOM przekonuje, że po wdrożeniu projektu średnią prędkość tramwajów można podnieść z obecnego poziomu 13-16 km/h nawet do 25 km/h. Takie rozwiązanie nie tylko skróci czas jazdy, to również oszczędność - dzięki temu do zwiększenia częstotliwości kursowania nie będzie potrzebny nowy tabor.

Czym jest pętla indukcyjna?

Pętla indukcyjna to rodzaj detektora, który wykrywa nadjeżdżający tramwaj i pomaga w regulacji sygnalizacji świetlnej. Jednak wybór rozwiązań technicznych dla wprowadzenia priorytetu zależy od specyfiki konkretnego miejsca.

Priorytety dla tramwajów działają już w kilku miastach w Polsce, m.in. w Krakowie i Poznaniu. Krótkie filmy obrazujące, jak działa priorytet można obejrzeć na stronie www.siskom.waw.pl w zakładce "Dobre praktyki".

Zapraszamy na zakupy

Kiedy na Woli?

- Prace nad wprowadzeniem priorytetów dla tramwajów są zaawansowane, a pierwsze efekty już widoczne - mówi Michał Powałka z Tramwajów Warszawskich. - W opiniowaniu u Inżyniera Ruchu znajdują się przygotowane przez nas projekty nie tylko dotyczące odcinka T10.

Po wdrożeniu projektu średnią prędkość tramwajów można podnieść z obecnego poziomu 13-16 km/h nawet do 25 km/h.
W tej chwili opracowywany jest projekt koordynacji protramwajowej w rejonie pętli Koło, która nieco poprawi warunki ruchu tramwajów do czasu modernizacji trasy na ul. Obozowej. Trwają również prace nad projektami obejmującymi priorytety dla tramwajów na odcinku od parkingu P+R Połczyńska do ul. Redutowej, czyli fragmencie T10 - wymienia dalej Powałka. - Liczymy na to, że w ciągu dwóch lat priorytet dla tramwajów będzie obejmować cały odcinek T10 - dodaje.

kz

 

REKLAMA

Komentarze (5)

# mmm

08.12.2012 21:13

jednym słowem za dwa lata nie będzie niczego, priorytet na kilku skrzyżowaniach, na pewno nie będzie spójnego systemu...

# krystian

05.01.2013 18:48

Dobrze że mam samochód,kiedyś jeździłem non stop tramwajem,smród,kasowniki nie działały,i nigdy nie było wolnego miejsca-pff a jak było to siedzenie brudne!
Znowu jak sie ma samochód to wszystko drożej wychodzi-paliwo naprawy,dobrze że mój wujek pracuje w jednym warsztacie w wawie i mam taniej.

# krystian

05.01.2013 18:49

A jaki to warsztat????

REKLAMA

# gimol

05.01.2013 18:49

#krystian napisał(a) 05.01.2013 18:49
A jaki to warsztat????
ponawiam pytanie,szukam dobrego warsztatu w wawie?

# krystian

05.01.2013 18:50

http://pomoc-drogowa.warszawa.pl polecam
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy