REKLAMA

Legionowo

komunikacja »

 

Warszawski ZTM oszczędza na Legionowie

  9 lipca 2013

alt='Warszawski ZTM oszczędza na Legionowie'
Mieszkańcy są oburzeni jazdą wysłużonymi autobusami
źródło: warszawa.wikia.com

Stołeczny Zarząd Transportu Miejskiego szuka wszędzie oszczędności, a najchętniej na liniach podwarszawskich. Mieszkańcy Legionowa na potęgę ślą zażalenia do władz miasta: autobusy są stare, zmiany rozkładu nieprzemyślane a bilety drogie.

REKLAMA

- Dlaczego po ostatniej zmianie rozkładu jazdy linia 723 kursuje znacznie rzadziej i dlaczego raptem prawie wszystkie kursy obsługiwane są przez stare wysłużone ikarusy? Dlaczego mieszkańcy Legionowa są dyskryminowani? - pytają zdenerwowani.

Zarząd Transportu Miejskiego przyznaje, że tabor obsługujący Legionowo do najbardziej nowoczesnych nie należy.

- Obecnie linie 723 i 731 obsługuje 13 wozów, z czego sześć to pojazdy wysokopodłogowe. Są one kierowane do obsługi linii głównie w godzinach szczytu i w nocy. Obecnie Ikarusy zostały już tylko w dwóch zajezdniach (Woronicza i Stalowa) i zakładamy, że niebawem, po nowych dostawach znikną zupełnie z ulic - mówi Konrad Klimczak, rzecznik ZTM.

Zdezelowane pojazdy irytują pasażerów szczególnie po tegorocznych podwyżkach cen biletów.

- Stawki rosną a liczba kursów zmniejsza się. Miasto dopłaca do wspólnego biletu ok. 5 mln zł. To sporo, ale czy tak istotna sprawa jak komunikacja nie wymaga szczególnej uwagi? Legionowo powinno być włączone do I strefy biletowej - mówi radny Konrad Michalski. - Cena biletu miesięcznego, normalnego imiennego w II strefie w 2012 roku wynosiła 156 zł (I strefa 90 zł). Teraz wzrosła do 196 zł (I strefa 100 zł). Zdezelowane pojazdy irytują pasażerów szczególnie po tegorocznych podwyżkach cen biletów. Za rok będzie jeszcze drożej - 220 zł (I strefa 112 zł)- wylicza Michalski i dodaje, że jeszcze większa różnica jest w przypadku biletów kwartalnych. Teraz bilet kwartalny imienny w II strefie kosztuje 474 zł (w pierwszej 250 zł). W 2014 roku będzie to aż 550 zł (I strefa - 280 zł). To dla ludzi szalona różnica! Miasto powinno więcej dokładać do komunikacji - uważa radny.

Legionowski ratusz więcej jednak nie dopłaci, bo i tak płaci bardzo dużo.

- Średnie miesięczne koszty transportu Legionowa ze stolicą w rozbiciu na przewoźników to:

SKM - 158 tys. zł, Koleje Mazowieckie - 202 tys. zł (tzw. wspólny bilet) i ZTM 144 tys. zł. Do tego autobus dowozowy 12,3 tys. zł - wymienia Anna Szwarczewska. Razem ponad pół miliona złotych.

Wkrótce być może okaże się, że pomimo korków wygodniej i taniej jest podróżować do Warszawy samochodem. Czy to jest ta zrównoważona polityka transportowa stolicy?

Pan Maciek i pani Agnieszka

To jakaś kpina. Obydwoje pracujemy w Warszawie, nasi sąsiedzi też - wszyscy mniej więcej w tym samym rejonie miasta, więc jeździmy autem - może zdarza się stać w korkach, ale koszty paliwa dzielone na czworo są nieporównywalnie niższe, niż gdyby każde z nas kupiło sobie bilet. Zgroza, na czym oni oszczędzają? Niech sobie pensje obetną, skoro ciągle muszą gdzieś ciąć koszty.

Zapraszamy na zakupy

Pani Luda

Zarabiam 1500 zł, a jeżdżę na bilecie kwartalnym, który najbardziej się opłaca ze wszystkich. Niestety, to też ogromny wydatek, bo aż niemal 160 zł w skali miesiąca. Zdarza się, że na przystanek podjeżdża stary autobus - trochę jak z innej epoki. Trzęsie w nim, jest duszno, strach, że się rozsypie po drodze albo stanie gdzieś w szczerym polu. Do tego zdarzają się kierowcy, którzy jeżdżą stanowczo za szybko. Wtedy jazda takim gruchotem to koszmar.

AS

 

REKLAMA

Komentarze (12)

# blafeh

09.07.2013 12:04

Rozwiązanie jest proste - trzeba przyciągnąć do miasta inwestorów i kapitał, którzy stworzą miejsca pracy tu na miejscu. Wtedy nie trzeba będzie jeździć do stolicy za chlebem.

# Benieck

09.07.2013 12:25

Ikarus najlepszy na lato. Jest przestronny, do tego duże, przesuwane okna dające przewiew. Nie to co stary MAN z uchylnymi lufcikami. W szczytowym momencie linię 723 obsługuje 9 wozów i 4 linię 731. 6 brygad tylko w dni powszednie w szczycie i tylko na 723 jest na ikarusa, reszta to niska podłoga.

# Kamil

09.07.2013 13:48

Panie Radny Michalski, na drodze Legionowa do I strefy stoi mały, zaledwie kilkunastotysięczny problem zwany "jabłonna". co Pan proponuje - zbrojne przejęcie przez Legionowo czy finansowanie mieszkańcom Jabłonny tańszych biletów z podatków legionowian?

REKLAMA

# można

09.07.2013 18:47

Wraca stary temat.
Własna komunikacja w połączeniu z Nieporętem, Zegrzem, Jabłonną a nawet z Serockiem.
I nie mówcie, że się nie opłaca.
Łomianki mają swój autobus do metra od tylu lat i jakoś żyją. Autobusy przyzwoite a osoby powyżej 75 roku życia też podróżują gratis.
Od 1 września bilet 4,80. Okresowy 30 dniowy honorowany w I strefie (Warszawa) to 180 zł.
Da się?

# Kamil

09.07.2013 19:17

Legionowo też już ma dojazd do metra - lokalny przewoźnik uruchomił kilka miesięcy temu

# Anatol Ulepek

09.07.2013 21:45

Powiat jako nadrzędny nad gminami powinien działać w kierunku integracji obsługi komunikacyjnej. Jabłonna istnieje w ramach powiatu legionowskiego. Niegdyś legionowianie czerpali z zasobów Jabłonny (istniało dobrze rozwinięte i dobrze prosperujące tzw. badylasrstwo m.in. szklarniowe), teraz Jabłonnie należy odpłacić. Niech Jabłonna korzysta z zasobów powiatu.

REKLAMA

# TRAMWAJ

09.07.2013 21:47

TRAMWAJ A ja myslę, że należy przedłużyć projektowaną tarchomińską linię tramwajową od Winnicy przez Jabłonnę do Legionowa a nawet do Zegrza, wtedy będzie ona miała sens.

# evitka

09.07.2013 21:54

sprawę dofinansowania do ztm powiniem wziąć na siebie powiat ruta i krajnow. a najlepiej byłoby gdyby legionowo i jabłonna weszły w skład warszawy jako kolejne jej dzielnice.korzyści dla mieszkańców niewymierne, od razu stają się pierwszostrefowcami czyli taniej za bilet.

# Poparcie

09.07.2013 22:00

Chcemy Legionowa i Jabłonny zintegrowanych z Warszawą jako jej kolejne dzielnice.
Gdy taka integracja nastąpi nawet Paryż nam pozazdrości.

REKLAMA

# Warszawiak

10.07.2013 09:56

Połączenie z Warszawą to więcej strat niż korzyści. Legionowo nie było by już Legionowem, a peryferiami Warszawy

# Vita_Vita

10.07.2013 10:27

Tak jakoś jest teraz, że taniej własnym samochodem kosztuje dojazd do stolicy, niźli komunikacją ztm. Nawet instalacji na gaz robić nie trza, jak się ze cztery osoby zbiorą.
Nie wiem naprawdę za co te Legionowo płaci, jak ludzie oszczędni i niegłupi samochody na dojazdy wybierają, zamiast przepłacać za bilety po 195 zeta na miesiąc.
Przy takich dopłatach to komunikacja darmowa być powinna!

# 11072013

11.07.2013 09:30

A te wzystkie nasze dyskusje to i tak o kant d... mozna potłuc.

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuLegionowo

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuLegionowo

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024