REKLAMA

Białołęka

Komunikacja na Białołęce

 

Zmiany, zmiany, zmiany...

  16 stycznia 2012

alt='Zmiany, zmiany, zmiany...'
warszawa.wikia.com

Taką kwestię wypowiada Stanisław Tym pod koniec filmu Stanisława Barei "Co mi zrobisz, jak mnie złapiesz".

REKLAMA

Wygląda na to, że podobnie zachowuje się Zarząd Transportu Miejskiego. Na początku stycznia do urzędu dzielnicy została przesłana propozycja zmian w kursowaniu linii autobusowych, które miały nastąpić po oddaniu do użytku mostu Północnego. Urząd dzielnicy rozpoczął konsultacje z mieszkańcami, a już po 10 dniach ZTM zmienił swój projekt. Według nowych założeń wszystkie dotychczasowe linie pozostaną na swoich trasach i zyskamy nowe: 101 i 404 do Młocin. Ponadto dla linii 503 zostaną dodane dwa przystanki: Ordynacka i Obrazkowa (kto wsiada na Obrazkowej?). Ten ostatni będzie obowiązywać także dla pozostałych linii przyśpieszonych (508, 509, 518 i 516). Szczęśliwie nie będą go miały ekspresy. Teoretycznie wspaniale, ale ... ZTM nie ujawnił częstotliwości kursowania starych i nowych linii po zmianach.

"Cichaczem" przeprowadzona likwidacja?

Nowy projekt ZTM powinien być zatem bezwzględnie skonsultowany z mieszkańcami, gdyż jest wielce prawdopodobne, że nowe linie - 101 i 404, jeżdżąc np. co pięć minut w szczycie, spowodują, że 508 i E-8 będą w najlepszym razie kursować np. co 10 minut w szczycie, a 510 co pół godziny. Tym samym ZTM, składając deklarację, że pozostawi wybór pasażerom, tak naprawdę poprzez częstotliwości kursowania poszczególnych linii "pomoże" we właściwym wyborze linii.

ZTM, składając deklarację, że pozostawi wybór pasażerom, tak naprawdę "pomoże" we właściwym wyborze autobusu poprzez regulację częstotliwości kursowania poszczególnych linii.
Potem ZTM przeprowadzi pomiary i stwierdzi, że dotychczas popularne, ale po zmianach już rzadziej kursujące, linie nie mają wystarczającego napełnienia, w przeciwieństwie do nowych, którym dano lepsze częstotliwości kursowania. Te mniej popularne (bo rzadziej kursujące, w tym: E-8 i E-4) zostaną jeszcze bardziej ograniczone i tym samym pasażerowie będą rzadziej z nich korzystać. A w końcu zostaną zlikwidowane i do dyspozycji pozostaną linie 101 i 404. Z tym że autobus 404 z wszystkimi przystankami na Tarchominie.

Wstąp do księgarni

Moja propozycja

Moim zdaniem po otwarciu mostu Północnego komunikacja autobusowa powinna być zorganizowana następująco: 101 rano może być często, po południu co 5-6 minut; E-8 do Młocin z przystankami jak obecnie i częstotliwością kursowania jak obecnie, powrót popołudniami co 5-6 minut. W ten sposób łącząc go ze 101, pasażerowie mieliby autobus na Tarchomin/Nowodwory co 2,5-3 minuty po południu.

Zmiana trasy 508 (z propozycji ZTM) na: ... Modlińska - Światowida - Ćmielowska - Świderska - Porajów - Myśliborska - TMP - Metro Młociny. To 508 zastąpiłoby E-4 w drodze do Młocin i jeździłoby częściej niż obecne E-4.

Dzięki temu można byłoby "wyprostować" trasę linii 503: Nowodwory - Światowida - Modlińska i dalej na Ursynów. 510 - "prosta" trasa jak wyżej i dalej do Dworca Centralnego jak dotychczas. Jeśli koniecznie ZTM chce wycofać 510 z Al. Jana Pawła II i łączyć ją z 503, to do Arkadii powinien zostać skierowany autobus 508, aby linia ta kończyła trasę w rejonie ronda Babka.

511 niech zostanie bez zmian. N01 powinno być wydłużone do Nowodworów.

A co Państwo o tym sądzą? Proszę o kontakt: wojtum@gazeta.pl, a także o uwagi i wnioski pod moim artykułem.

Wojciech Tumasz
radny dzielnicy Białołęka

 

REKLAMA

Komentarze (17)

# jerzy

16.01.2012 21:22

Bez informacji o częstotliwosci kursowania autobusów na nowych i starych liniach trudno faktycznie o ocenę proponowanych rozwiązań. A że już po 10 dniach ZTM zmienił projekt (chyba nie po konsultacjach których na dobre nie było) świadczy o jakimś niepotrzebnym przyśpieszeniu które wolałbym raczej ujrzeć przy realizacji linii tramwajowej.

# margo

17.01.2012 09:25

popieram w 100 % powrotną linie e-8, nie rozumiem dlaczego teraz jej nie ma!

# RobertW

17.01.2012 10:53

Nie ma potrzeby żadnego E-8 czy innego autobusu po południu. 101 co 3 minuty w zupełności wystarczy.

REKLAMA

# adamm

17.01.2012 12:23

Niech przynajmniej jeden autobus rusza z Tarchomina ( a nie tylko z Nowodworów). Krótka dowozowa linia do Młocin

# saneta

17.01.2012 12:38

Dla Pana wiadomości: przy ul. Obrazkowej jest szkoła, tak więc znalazłoby się kilku zainteresowanych przystankiem w okolicy.

# Grzesiek

17.01.2012 17:56

A poza tym przy ul. Obrazkowej, też mieszkają ludzie.
Postawiono duże osiedle.
Dodatkowo będzie tam skrzyżowanie z Trasą Mostu Północnego.
Tylko ludzie jakoś tego nie zauważają. I jak się mówi o Obrazkowej, to błędnie myślą że nic tam nie ma.

REKLAMA

# Odkryta

17.01.2012 19:19

Po prostu ZTM dobrze kombinuje. Chcą zostawić E-4 i E-8 do Marymontu - tylko kto tam będzie jeździł do metra jak na Młociny jest bliżej??? Więc wówczas linie "E" zostaną zapewne zlikwidowane. Moim skromnym zdaniem E4 i E8 powinny jeździć na takiej trasie jak teraz, tylko że do Młocin. Sądzę, że linia 404 może jeździć z Nowodworów przez Tarchomin na Młociny. A 101 być tylko linią uzupełniającą.

# pasażer

18.01.2012 12:10

Skierowanie 511 na TMP to skandal, nie dość ze osiedle najdalej wysuniete na polnoc to jeszcze ma dojezdzac do metra najbardziej oddalonego od miasta, przez co wydluzy sie czas dojazdu do centrum.

# nel

18.01.2012 16:02

Badzo zależ mi na przystanku 516 na Piekiełku, dzieci dojeżdzajace na ul. Płużnicką miałyby bezpośredni autobus z Nowodworów. W sumie to niebardzo rozumiem, dlaczego lokalna linia nie zatrzymuje się przy szkole. Dla rodziców 1 linia to tańszy bilet dla dziecka oraz bezpieczeństwo podróży (bez przesiadek)

REKLAMA

# linijka

18.01.2012 16:11

Tańszy to był do sierpnia, bo biletów na jedną linię już nie ma...

 tarantula01

18.01.2012 19:43

@adamm
Zmodyfikowane 508 to właśnie byłaby linia, która praktycznie ruszałaby z Tarchomina. Modyfikacja trasy przedstawionej w I koncepcji ZTM nieco zniechęciłaby do jazdy 508 z Modlińskiej (pasażerowie linii 7xx) do metra Młociny.
@saneta
O ile mi wiadomo, to szkoła jest przy Płużnickiej (przystanek Ekspresowa)
@Grzesiek
Obecnie na Obrazkowej na żądanie może zatrzymywać się ok. 20 autobusów na godzinę poza szczytem (autobus co 3 minuty), a w szczycie jeździ jeszcze więcej. Autobus zatrzymywany jest przez pasażerów rzadko. To moim zdaniem powoduje, że nie ma potrzeby zatrzymywać dodatkowych linii czyniąc je tak naprawdę liniami zwykłymi.
@nel
Zatrzymanie 516 przy Ekspresowej = uzwyklenie tej linii. Nie wiem czy wszyscy jeżdżący teraz 516 będą zadowoleni.
Dziękuję za opinie i proszę o więcej.

 tarantula01

18.01.2012 19:43

@adamm
Zmodyfikowane 508 to właśnie byłaby linia, która praktycznie ruszałaby z Tarchomina. Modyfikacja trasy przedstawionej w I koncepcji ZTM nieco zniechęciłaby do jazdy 508 z Modlińskiej (pasażerowie linii 7xx) do metra Młociny.
@saneta
O ile mi wiadomo, to szkoła jest przy Płużnickiej (przystanek Ekspresowa)
@Grzesiek
Obecnie na Obrazkowej na żądanie może zatrzymywać się ok. 20 autobusów na godzinę poza szczytem (autobus co 3 minuty), a w szczycie jeździ jeszcze więcej. Autobus zatrzymywany jest przez pasażerów rzadko. To moim zdaniem powoduje, że nie ma potrzeby zatrzymywać dodatkowych linii czyniąc je tak naprawdę liniami zwykłymi.
@nel
Zatrzymanie 516 przy Ekspresowej = uzwyklenie tej linii. Nie wiem czy wszyscy jeżdżący teraz 516 będą zadowoleni.
Dziękuję za opinie i proszę o więcej.

REKLAMA

 E-1

19.01.2012 18:12

Ale 508 nie zatrzymuje się tylko na 3 przynkach.
Po wprowadzeniu przystanku Obrazkowa tyko na 2 nie będzie się
zatrzymywał:Milenijna i Ec Żerań (w drugą stronę przy kanale Żerańskim).

 E-1

19.01.2012 18:13

Więc 508 to chyba nie warto dodawać przystanku Obrazkowa.

# monika

09.02.2012 19:51

a co z częścią tarchomina: cermaiczna, milenijna, mysliborska.... co z 302, 516? pozostaja bez zmian?? chyba bez sensu byłoby mieć tak mała odległość do mostu a musiec sie 3 razy przesiadać...

REKLAMA

# Eror

29.02.2012 23:33

Jak zwykle, Tumasz to demagogia i pijar!

 Filip

05.03.2012 01:39

Obrazkowa by się przydała

# z Dąbrówki

13.03.2012 12:37

Po zmianach ogłoszonych przez ZTM widać, że radny Tumasz słusznie ocenił, że konieczne jest skierowanie E-8 do Młocin, wprowadzenie po południu szybszej niż 101 linii, pozostawienie 511 bez zmian, nie łączenie 503 i 510 w jedną linię. Jakby i nocny był do Nowodworów, to byłoby 100% zrealizowanych celów.

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break